پولیش

پولیش بدنه خودرو

پولیش (polishing) یک ساینده است و مثل کاغذ سنباده کار می‌کند ولی دانه‌های بسیار ریزتری نسبت به کاغذ سنباده دارد. و برای طیف وسیعی از فرآیندها طراحی شده است پولیش بدنه خودرو برای حذف نقص و عیوب سطوح و همچنین افزایش براقیت سطح‌های مختلف استفاده می‌شود. برای ساخت، تعمیر و رنگ‌آمیزی بعضی از مصنوعات فلزی یا چوبی با استفاده از پولیش می‌توان رزین شیشه‌ای،پلاستیکی،اپوکسی را درخشان‌تر کرد. 

زمانیکه شخص بخواهد ماشین خود را بازیابی کند باید یک بخش بسیار نازک از سطح رنگ را از بین ببرد و سپس از یک پوشش فلزی برای صیقل دادن یک قسمت فلزی استفاده کند. سپس آن بخش فلزی یک سطح کاملا تمیز و جدید را در زیر لایه بالایی نشان می‌دهد. ضخامت لایه بالایی رنگ کمتر است ولی اثر آنقدر کم و جزئی می‌باشد که هیچ تاثیری بر کیفیت کلی رنگ بدنه خودرو ندارد.

پولیش

پولیش نرم

پولیش نرم یا soft قابلیت سایشی بسیار ظریفی دارد. این پولیش سطح را به طور کامل صاف و براق می‌کند و تمام خط و خش سطح را از بین می‌برد. با استفاده از این امکان می‌توانید به صورت موضعی و برروی قسمتی از بدنه خودرو استفاده کنید و یا تمام سطح بدنه خودرو را پولیش کنید. به علاوه از پولیش نرم برای پاکسازی لکه‌های محیطی مانند قیر،برخورد با اشیا خارجی و یا آسیب‌های ناشی از کارواش اتومات و… که به آسانی برروی بدنه خودرو پاک نمی‌شوند، استفاده کنید.

پولیش سخت یا زبر

مقدار ساییدگی یک پولیش سخت یا زبر به قدری می‌باشد که زبری آن با سمباده‌های ریز قابل مقایسه است. انجام این کار برای از بین بردن خراش‌های عمیق بسیار کاربردی است. در هنگام استفاده باید با احتیاط و با دقت این کار را انجام دهید. در بیشتر اوقات پس از استفاده از پولیش زبر قسمتی که پولیش شده مات می‌شود و به همین علت بعد از استفاده از پولیش زبر باید از پولیش نرم استفاده کرد تا جلا و شفافیت به رنگ خودرو برگردد. استفاده از پولیش نرمی که با واکس مخصوص بدنه خودرو ترکیب می‌شود نتیجه مطلوب‌تری دارد. پولیش‌های سخت و زبر با رنگ‌های قرمز و اخرایی تولید می‌شوند. در انتخاب این نوع پولیش باید در نظر بگیرید که پولیش زبر بی‌کیفیت آسیب‌های فراوانی را به بدنه خودرو شما وارد می‌کند به همین علت برند پولیش  باکیفیت بالا بسیار حائز اهمیت است.

پولیش

پولیش واکس

پولیش واکس شباهت بسیاری به پولیش نرم دارد، پولیش واکس نوعی پولیش مخلوط با واکس می‌باشد که به منظور درخشندگی و براقی سطح بدنه خودرو می‌شود. هنگامی که خودرو احتیاج به رنگ صاف و بدون موج دارد می‌توانید از پولیش واکس استفاده کنید. این نوع با قرار دادن لایه‌‌ای چربی مخصوص براقی را دو چندان می‌کند. شایان به ذکر است که واکس خالص به هیچ عنوان خاصیت خش برداری و پرداخت کاری ندارد.

مزایا پولیش بدنه خودرو 

هنگام پولیش کاری یک لایه بسیار نازک از روی رنگ خودرو را از بین می‌برد. یکی از مزیت‌های پولیش کاری خودرو جلوگیری از زنگ زدگی است. به علاوه این کار باعث از بین رفتن خط و خش‌ها از روی سطح بدنه خودرو است. هر چقدر رنگ خودرو صاف و بدون خط و خش باشد از نظر ظاهری براق و زیباتر است. پس از انجام این کار می‌توانید به راحتی آلودگی، گرد و غبار را از روی سطوح پاک کنید.

پولیش

معایب پولیش بدنه خودرو

در زمان پولیش کاری خودرو لایه‌ی بسیار نازکی از سطح خودرو پاک می‌شود؛ به همین علت اگر چندین بار  قسمتی را به طور مکرر باعث آسیب دیدن رنگ بدنه خودرو می‌شود. به این خاطر که لایه پوششی که واکس بدنه خودرو را ایجاد می‌کند باعث نابودی آن می‌شود. با گذشت زمان رنگ بدنه خودرو از بین می‌برد، کدر می‌شود و باعث زنگ زدن بدنه خودرو می‌شود. 

نتیجه‌گیری

امروزه استفاده از وسیله نقلیه، مخصوصا خودرو شخصی مرکز توجه است. پولیش بدنه خودرو دو جنبه مهم دارد؛ اولی جنبه فنی و تخصصی و دومی جنبه ظاهر و زیبایی خودرو است. پولیش کردن بدنه خودرو می‌تواند در جهت زیبایی و درخشان‌تر شدن بدنه خودرو می‌باشد.

  • melika fayazi
  • آذر 4, 1402
  • 214 بازدید

یک دیدگاه برای “پولیش”

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!