نحوه پولیش خودرو با دست

نحوه پولیش خودرو با دست

نحوه پولیش خودرو با دست

یکی از کارهایی که برای خودرو انجام می‌گیرد پولیش کردن آن است. پولیش خودرو عموماً سبب افزایش عمر و جلوه بیشتر در رنگ خودرو می‌شود. با انجام درست مراحل پولیش خودرو می‌توان نمای بیرونی را به صورت کامل، جدید نمود. در حقیقت با پولیش خودرو شما آلاینده و کثیفی‌های سطح خودرو را به همراه ایراداتی که به رنگ زیر سطحی وارد است از بین می‌برید. همچنین گاهاً ممکن است خط و خش‌های روی بدنه خودروی شما در اثر تصادف، پارک کردن، اصابت اشیای سخت و … ایجاد می‌شود. یکی از راه‌های رفع این مشکل استفاده از پولیش می‌باشد. با پولیش دستی شما از هزینه گزاف مراجعه به صافکاری معاف می‌شود. حال چگونگی استفاده از مایع پولیش و نحوه پولیش خودرو با دست مطرح می‌شود. در ادامه این مقاله از 123 خرید با یکدیگر مراحل پولیش خودرو را بررسی می‌کنیم.

مراحل پولیش خودرو

شستشوی ماشین

نحوه پولیش خودرو با دست

برای شروع کار پولیش ابتدا شما باید ماشین را برای شستشو در یک مکان سایه پارک کنید. با پارک در مکان سایه از خشک شدن صابون یا ماده شوینده بر روی بدنه خودرو جلوگیری می‌کنید. همچنین مهم است که شما حتما ماشین را در یک سطح محکم و بدور از کثیفی و گل و لای پارک نمائید. این به این علت است که امکان دارد پس از شستشو گل و آلودگی بر روی ماشین قرار گیرند. همچنین بهتر است شما برای انجام شستشوی ماشین هوای ابری را انتخاب کنید البته به شرط آنکه باران نبارد.

پس از رعایت شرایط پارک، ماشین خود را از بالا تا پایین با آب بشویید و از پاک شدن ذرات و کثیفی‌ها اطمینان حاصل کنید. قابل ذکر است که چرخ‌خا و قسمت زیرین ماشین را نیزاز وجود هرگونه کثیفی پاک کنید. به طور کلی می‌توان گفت شما قبل از پولیش باید رنگ ماشین خود را تمیز کنید. در غیر این صورت ممکن است کثیفی‌ها منجر به چرخش و یا افزایش خراش سطح خودرو شوند. پس از اینکار حال باید کارهای زیر را به منظور تکمیل مراحل پولیش خودرو طی کنید.

خشک کردن ماشین

پس از شستشو باید ماشین خود را به صورت کامل خشک کنید. این کار را با یک دستمال که قدرت آبگیری بالایی دارد انجام دهید. در این مرحله توجه کنید که تمامی درز و قسمت‌های مخفی نیز به خوبی خشک شده باشند. در غیر این صورت ممکن است هنگام پولیش خودرو برایتان مشکل ایجاد کند و مراحل پولیش خودرو به خوبی انجام نگردد.

نحوه پولیش خودرو با دست

بعد از شستشو و خشک کردن ماشینتان نوبت پولیش دستی است. همانطور که قبلا گفتیم ما انواع مختلفی از پولیش اعم از زبر و نرم و … داریم. هر یک از این پولیش‌ها برای یکسری از خط و خش‌ها مناسب هستند. مثلا اگر خط و خش‌های عمیق و یا آفتاب سوختگی بر روی بدنه خودرو شما است باید از پولیش‌های زبر استفاده کنید. ولی برای براقی بدنه می‌توانید از پولیش‌های نرم استفاده کنید. اگر هم که هر دو حالت مدنظر شماست باید از دو نوع پولیش استفاده کنید.

برای بهتر انجام شدن کار پولیش ماشین بهتر است آن را به چندین قسمت تقسیم کنید تا هیچ قسمتی از بدنه جا نماند و با دقت بهتری انجام گیرد. سپس چند قطره از از پولیش را بر روی پد بریزید و به صورت چرخشی و با فشاری متعادل بر روی قسمت مدنظر بزنید. بهتر است این کار را مدت 2 دقیقه انجام دهید البته می‌توان این مدت زمان را تا 5 دقیقه نیز افزایش داد. توجه کنید که این میزان زمان تقریبی است و عمده عامل تعیین کننده قدرت دست شخصی می‌باشد که کار پولیش کاری را انجام می‌دهد. بعد از اتمام پولیش کاری نوبت تمیز کردن مایع پولیش است. در این مرحله از مراحل پولیش خودرو شما باید با استفاده از دستمال اضافات پولیش را به طور کامل پاک کنید و سپس به سراغ قسمت بعد بروید. با این کار شما می‌توانید نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

پس از استفاده پولیش زیر حال می‌توانید برای براق شدن و محافظت بدنه خودروی خود از پولیش نرم استفاده کنید. کار با پولیش نرم همانند پولیش زبر می‌باشد و تنها کارکرد و کارایی آن‌ها متفاوت است. فقط توجه کنید که نوع پد را با پولش نرم تطابق دهید و از پد نرم یا یک دستمال پنبه‌ای به مدت 1 الی 2 دقیقه استفاده نمائید.

جمع بندی

ما دراین مقاله مراحل پولیش خودرو را برایتان شرح دادیم و سعی کریم تمامی نکات آن را نیز بررسی کنیم. پولیش خودرو با استفاده از مایع پولیش کار سختی نیست و تنها شما باید با دقت از آن استفاده کنید. با این مایع‌های پولیش شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از صافکاری خط و خش‌های بدنه خودرو را از بین ببرید. اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه نحوه پولیش خودرو با دست دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

  • Maedeh Soleimani
  • آذر 12, 1402
  • 112 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!