شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15

نحوه شارژ ایرپاد و اپل واچ با آیفون 15

نحوه شارژ ایرپاد و اپل واچ با آیفون 15

یکی از موضوعات داغ در حوزه تکنولوژی و موبایل، گوشی جدید اپل یعنی آیفون 15 و دیگر اعضای خانواده آن می‌باشد. این گوشی از جدیدترین و بروزترین گوشی‌های دنیاست که یک پرچمدار تمام عیار به حساب می‌آید. در مراسم رونمایی از این سری گوشی، جدیدترین قابلیت‌های آن نیز به کاربران معرفی شد. شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15 یکی از قابلیت‌های جدید این سری می‌باشد. با قابلیت شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15 استفاده از لوازم جانبی اپل به آسانی امکان‌پذیر می‌باشد. حال نحوه شارژ ایرپاد و اپل واچ به وسیله آیفون 15 یک سوال در ذهن مخاطب است. با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه شارژ ایرپاد و اپل واچ به وسیله آیفون 15 را برایتان شرح دهیم.

پورت USB-C برای شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15

اپل در کنفرانس سالانه خود از سه سری گوشی خود یعنی آیفون 15، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس رونمایی کرد. در این مراسم مشخص شد که سرانجام اپل پورت لایتنینگ را حذف و به جای آن از USB-C در محصولات خود استفاده نمود. در حقیقت با استفاده از USB-C کاربرد و مزایای زیادی نیز به آیفون افزوده شد. با این تغییر دیگر لوازم جانبی که با پورت لایتنینگ کار می‌کردند قابل استفاده نیستند اما اپل برای رفع این مشکل یک دانگل USB-C به لایتنینگ با قیمت 29 دلار در نظر گرفته است. این تغییر پورت باعث ایجاد قابلیت شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15 می‌شود. در حقیقت شما می‌توانید با آیفون 15 و یا دیگر اعضای این سری جدید اپل، اپل واچ و یا ایرپاد خود را به راحتی شارژ نمائید.

به عبارت دیگر با پورت USB-C قابلیت شارژ معکوس به گوشی‌ها اپل افزوده شد و کاربران قادر به استفاده از آیفون برای شارژ مستقیم ساعت اپل و ایرپاد خود هستند. برای استفاده از این قابلیت تنها به یک کابل USB-C به USB-C نیاز است. البته قبل ذکر است پیش از این مک‌های اپل از این قابلیت برخوردار بودند. مدل‌های استاندارد  مجهز به USB 2 هستند و این درحالیست که مدل‌های پرو دارای USB 3 می‌باشند. در  USB 3 سرعت انتقال داده 10 گیگابایت بر ثانیه است و در USB 2 این میزان برابر با پورت لایتنینگ می‌باشد.

نحوه شارژ ایرپاد و اپل واچ با آیفون 15

اگر شما از اپل واچ و ایرپاد استفاده می‌کنید و با اتمام شارژ آن‌ها به شارژر دسترسی ندارید می‌توانید از آیفون خود برای شارژ استفاده کنید. با این کار دیگر نیاز به حمل پاور بانک نیست و شما به راحتی انرژی لوازم جانبی خود را تأمین می‌کنید. همچنین شما می‌توانید از این قابلیت برای شارژ آیفون 15 دیگر نیز استفاده کنید. به این گونه که هنگام اتصال دو آیفون به یکدیگر هر کدام که انرژی بیشتری داشته باشد به دیگری شارژ منتقل می‌کند.

به طور مثال اگر شما آیفونی دارید که شارژ کمی دارد و نیاز به شارژ دارید می‌توانید از دوست خود که آیفون 15 دارد برای انتقال شارژ کمک بگیرید. همچنین اگر گوشی اندرویدی USB Power Delivery با درگاه تایپ سی دارید می‌توانید به آیفون 15 با باتری سطح پایین‌تر متصل شوید و انرژی آیفون تأمین شود. (قابل ذکر است که اگر دستگاه اندرویدی USB PD نباشد نتایج مشخص نیست و هیچ راهی برای تشخیص اینکه کدام دستگاه شارژ کننده و کدام شارژ شونده هستند وجود ندارد.)

نکات

شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15

برای شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15 تنها به یک کابل USB-C به USB-C نیاز دارید تا شارژ انجام گردد. همچنین می‌توانید از کابل جدید درون جعبه AirPods Pro 2 USB-C و یا شارژر USB-C Apple Watch استفاده نمائید. برای شارژ دستگاه دیگر به وسیله آیفون 15 میزان شارژ شما حداکثر به 4.5 وات می‌رسد. این میزان شارژ برای دستگاه‌های کوچک مانند اپل واچ یا ایرپادها مناسب است و برای شارژ گوشی دیگری قدرت خوبی به حساب نمی‌آید. به همین دلیل هنگامی که شما در حال انتقال شارژ آیفون به آیفون هستید، شارژدهی با سرعت پایینی انجام می‌گردد.

جمع‌بندی  

بروز بودن اطلاعات در حوزه تکنولوژی با استفاده روز افزون از گوشی یک نکته حائز اهمیت است. یکی از جدیدترین و هیجان‌انگیز‌ترین قابلیت‌ها شارژ اپل واچ و ایرپاد با آیفون 15 می‌باشد. ما در این مقاله سعی کردیم نحوه استفاده از این قابلیت را برایتان شرح دهیم. البته با توجه به اینکه به تازگی از این قابلیت رونمایی شد هنوز تجربه زیادی از کار با آن در دسترس نیست. اگر شما از این قابلیت جدید استفاده نمودید تجربه خود در رابطه با آن را با کارشناسان ما در 123 خرید در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!