اینترنت 6G چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟

اینترنت 6G چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟ 

با وجود اینکه در تمامی نقاط ایران هنوز اینترنت 5G به طور کامل در دسترس عموم قرار ندارد اما اینترنت جدید 6G توسط شرکت‌های بی سیم یکی از مباحث برای آینده نگری آن‌ها می‌باشد. البته قابل ذکر است که به صورت عملی ما چیزی به اسم اینترنت 6G نداریم اما با توجه به روند رشد شبکه اینترنت در سراسر دنیا امکان ایجاد اینترنت نسل ششم وجود دارد. اما حال سوال پیش می‌ آید اینترنت 6G چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟ در ادامه این مطلب به ابعاد مختلف نسل جدید اینترنت می‌پردازیم و زمان عرضه اینترنت 6G را بررسی می‌کنیم.

اینترنت 6G چیست؟

زمان عرضه اینترنت 6G

این اینترنت از داده‌های شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کند و از آن می‌توان به عنوان جایگزین اینترنت 5G نام برد. در حقیقت این اینترنت جزو فناوری‌های نسل ششم ارتباط بی سیم محسوب می‌شود که هنوز در دسترس نیست. به عبارت دیگر هم اکنون چیزی به عنوان اینترنت 6G وجود ندارد و تا چندین سال آینده استفاده از آن برنامه ریزی می‌شود. این اینترنت در پی اینترنت 4G و 5G ایجاد می‌گردد. 6G احتمالا سرعتی برابر با 95 گیگابایت بر ثانیه دارد که به کمک باندهای رادیویی با فرکانس و سرعت بالا و تاخیر اندک کار می‌کند.  اکنون برخی از نقاط کشور ایران از اینترنت 5G برخوردار هستند که سرعت بالا و مناسبی د

ارند. برخی از اخبار حاکی از این است که اینترنت 6G هشت برابر اینترنت 5G سرعت دارد. زمان عرضه اینترنت 6G به طور دقیق مشخص نیست اما کشورهای کره جنوبی، چین و ژاپن در این مسیر پیشگام هستند.

این نسل جدید اینترنت از سلول‌های پهنای باند تهیه می‌گردد و مناطق خدمات آن به مناطق کوچکتر جغرافیایی نیز تقسیم می‌شود. علاوه بر شرکت‌های اینترنت بی سیم برندهایی همچون سامسونگ، اپل، شیائومی و .. نیز در حال برنامه ریزی برای استفاده از این اینترنت هستند. به طور کلی می‌توان گفت که فناوری 6G یک مجموعه است که کار ارتباط بین مصرف کننده، نقلیه و محیط اطراف را به صورت کامل انجام می‌دهد. یکی از گروه‌های موجود، گروهی به نام Open Grid Alliance  می‌باشد که تازگی راه اندازی شده است. این گروه در حال تحقیق می‌باشد تا اینترتت جدید 6G به منظور برنامه‌های کاربردی مانند سیستم کنترل برای ماشین‌های خودکار و کارخانه نیز قابل استفاده باشد.

سرعت و زمان عرضه اینترنت 6G

زمان عرضه 6g

با توجه به اینکه حداکثر سرعت اینترنت 5G برابر با 20 گیگابایت بر ثانیه و فرکانس آن 100 گیگاهرتز می‌باشد. به همین دلیل انتظار می‌رود که 6G تا سرعت 1000 گیگابایت بر ثانیه و فرکانس 3 تراهرتز پیش رود.  البته تمامی این‌ها یک پیش بینی هستند و هیچ استاندارد مشخصی در حال حاضر برای این اینترنت وجود ندارد. برخی دیگر از منابع پیش بینی می‌کنند که سرعت اینترنت 6G حدود 100 برابر بیشتر از 5G باشد. اما استانداردهای این اینترنت در نهایت توسط اتحادیه بین المللی مخابرات مورد تایید قرار می‌گیرد.

برای صحبت درباره اینترنت 6G و زمان عرضه آن کمی زود است. تاریخ مشخصی برای عرضه این اینترنت در دسترس نیست اما انتظار می‌رود به زودی تحقیقات در این رابطه گسترش بیابد. البته طبق روند گسترش اینترنت 4G و 5G انتظار می‌رود تا سال 2030 اینترنت 6G وارد عرضه تکنولوژی گردد.

جمع بندی  

با توجه به اینکه اینترنت 5G به تازگی وارد عرصه تکنولوژی و استفاده قرار دارد در حال حاضر نمی‌توان انتظار استفاده سریع از 6G را داشت. افراد و گروه‌های تحقیقاتی فراوانی بر روی اینترنت 6G کار می‌کنند اما هنوز در مرحله تحقیق است. به همین دلیل به طور مشخص نمی‌‍‌توان پاسخ داد که اینترنت 6G چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟ تمامی تاریخ‌های اعلامی نیز یک پیش بینی هستند. اما به طور کلی می‌توان گفت که این اینترنت سطح بالایی از سرعت و خدمات را به کاربران ارائه می‌دهد. شما نیز می‌توانید نظرات خود درباره نسل ششم اینترنت با کارشناسان ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!