فناوری مگ سیف

فناوری مگ سیف

امروزه پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های کاربردی جدید به حوزه گوشی‌های هوشمند نیز کشیده شده است. فناوری مگ سیف یکی از فناوری‌هایی است که نام آن را زیاد می‌شنوید. استفاده از این فناوری با سرعت در گوشی‌های هوشمند جدید رایج شده است. فناوری مگ سیف در حقیقت ترکیب دو کلمه مغناطیس و ایمن است. در ادامه ابتدا به توضیح کاملی درباره این فناوری می‌پردازیم و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا جواب سوال‌هایتان درباره فناوری مگ سیف را دریافت کنید.

فناوری مگ سیف چیست؟

این فناوری ابتدا در سال 2006 در مک بوک‌ها برای حفاظت از آن‌ها هنگام شارژ قرار گرفت. اما اکنون مگ سیف توسعه یافته و یک تکنولوژی آهن‌ربایی اپل محسوب می‌شود. این فناوری جدید که وایرلس شارژ مگ سیف نیز نام دارد در ماه اکتبر 2020 همراه آیفون 12 رونمایی شد. در حقیقت فناوری مگ سیف دسته‌ای از آهن‌ربا در صفحه پشتی گوشی است. با استفاده از این مگنت‌های آهنربایی شما امکان استفاده از دیگر لوازم جانبی را نیز پیدا می‌کنید. فناوری وایرلس مگ سیف با چسبیدن به شارژ گوشی آن را شارژ می‌کند و دیگر نیاز به سوکت نیست. این فناوری موجود در گوشی علاوه بر شارژ، امکان اتصال دیگر لوازم جانبی همچون پایه، قاب، جاکارتی و .. را به گوشی فراهم می‌کند.

چگونگی کار با مگ سیف

کار با این فناوری بسیار ساده و بدون دردسر می‌باشد. برای استفاده از این فناوری در گوشی تنها باید شارژر مگ سیف خود را به وسیله شارژر مخصوص اپل به برق متصل کنید. پس از وصل شدن به برق، سر دیگر این شارژر که گرد و دایره و متشکل از 18 آهنربا کنار هم است را به پشت گوشی خود می‌چسبانید. زمانی که این اتصال درست باشد بین دو سر آهنربا ارتباط برقرار می‌شود و گوشی بدون نیاز به سوکت و به صورت بی سیم شارژ می‌شود.

فناوری مگ سیف برای اولین بار چه زمانی استفاده شد؟

مگ سیف از سال 2006 بر روی مک بوک‌های اپل استفاده می‌شد. شکل ابتدایی این مک سیف‌ها تا سال 2009 مستطیلی بود. پس از آن نیز تا 2012 این فناوری به شکل تی در مک بوک‌ها قرار گرفت. پس از آن نیز با همان شکل تی ولی جمع‌وجورتر و باریک‌تر تا به امروز در مک بوک‌ها ارائه شده است. اما آنچه اکنون در گوشی‌های آیفون 12 به بعد استفاده می‌شود شکل دایره و گرد دارد و از 2020 عرضه شده است.

چه لوازم جانبی‌هایی برای فناوری مگ سیف تولید شده‌اند؟

کمپانی اپل پس از اینکه مگ سیف را در گوشی‌های جدید خود مورد استفاده قرار داد، چند لوازم جانبی نیز برای استفاده بهتر از این فناوری کنار آن تولید کرد. این فناوری با این لوازم جانبی سازگاری کامل دارد و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در زیر این لوازم‌های جانبی که برای استفاده از فناوری مگ سیف در آیفون 12 به بعد تولید شده‌اند را آورده‌ایم:

شارژر وایرلس (بی سیم)

شارژ گوشی آیفون 12 به بعد با استفاده از این فناوری مهم‌ترین کاربرد آن می‌باشد. این شارژر همانند شارژرهای اپل واچ اما بزرگتر از آن است. بدنه این شارژر آلومینیومی می‌باشد. با استفاده از این دستگاه و چسباندن آن به حلقه مغناطیسی گوشی، با برقراری میدان مغناطیسی بین آن‌ها، گوشی شروع به شارژ شدن می‌کند.

مزیت این نوع شارژ این است که همانند Qi محدودتی ندارد  حتی اگر به صورت دقیق و کامل هم متصل نشود دستگاه را با سرعت شارژ می‌کند. از طرف دیگر این شارژر سرعت شارژ دستگاه را پایین نمی‌آورد و با سرعت مناسبی گوشی شما را شارژ می‌کند. این شارژر یک نوع دوگانه نیز دارد که با استفاده از آن می‌توان همزمان ساعت و گوشی خود را شارژ کنید و بیشتر در خودرو به عنوان هولدر نگهدارنده نیز استفاده می‌شود.  

فناوری مگ سیف

یکی دیگر از لوازم جانبی که برای استفاده از این فناوری توسط اپل تولید شده است، قاب یا بک کاور می‌باشد. اپل برای اینکه ممکن است ضخامت بالای برخی از قاب‌ها اجازه استفاده از فناوری مگ سیف را ندهد اقدام به تولید این بک کاورها کرد. این قاب‌ها با فناوری مگ سیف سازگاری دارند و دیگر نیاز به خارج کردن گوشی از کاورش برای استفاده از مگ سیف نیست.

کیف پول مگ سیف

فناوری مگ سیف

از دیگر ابزاری تولیدی برای استفاده از فناوری مگ سیف، کیف برای کارت بانکی می‌باشد. این کیف از چرم اصل می‌باشد که می‌تواند به راحتی به گوشی و یا حتی بک کاور آن بچسبد. این کیف که به گوشی می‌چسبد می‌تواند سه کارت در ابعاد کارت بانکی را در خود جای دهد. شما می‌توانید از این محصول برای حفظ اطلاعات کارت و یا حمل پول استفاده کنید.

پاور بانک

فناوری مگ سیف

پاور بانک یکی دیگر از ابزار سازگار با فناوری مگ سیف می‌باشد که نام آن MagSafe Battery” Pack” است. این پاور بانک دارای ابعاد بسیار کوچک است که به راحتی در داخل جیب جا می‌شود. برای شارژ کافیست این پاور را به پشت گوشی خود بچسبانید تا با استفاده از میدان مغناطیسی برقرار شده به کمک مگ سیف شارژ شود. فقط توجه کنید که این پاور به صورت تنها درون جعبه قرار دارد و کابل شارژ آن را باید جداگانه تهیه کنید.

مزایا و معایب شارژر فناوری مگ سیف

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از فناوری مگ سیف شارژ سریع و بدون مشکل گوشی شما است. تمامی آیفون‌ها از فناوری Qi پشتیبانی می‌کنند اما استفاده از مگ سیف برای شارژ بی سیم آیفون 12 به بعد باعث سرعت دو برابری شارژ می‌شود. سرعت شارژ در مگ سیف 15 وات است. از طرف دیگر با مگ سیف سوکت شارژ گوشی شما خراب نمی‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد. مگ سیف همچین باعث می‌شود بتوان از لوازم جانبی کاربردی دیگر نیز استفاده کرد. از دیگر مزیت‌های این فناوری شارژ بدون سیم و در امان ماندن گوشی شما از نوسات برق می‌باشد. شارژر مگ سیف همچنین بسیار سبک و دارای طراحی بی نقص است که استفاده و حمل آن راحت می‌باشد.

فناوری مگ سیف

حال که با جنبه‌های مختلف مگ سیف اپل و مزایای آن آشنا شدید، اکنون به معایب آن می‌رسیم. این محصول ممکن است نسبت به کابل‌ها حجم بیشتری اشغال کنند که با توجه به امنیت بیشترش استفاده از آن توجیه می‌شود. از سمت دیگر این فناوری هزینه بسیار بالایی دارد که عموم محصولات اپل اینگونه هستند. از دیگر معایب این فناوری، صدمه به چیپ‌های RFID است که در کارت اعتباری و امنیتی وجود دارد. البته توجه کنید که کارت بانکی را نباید مستقیم به این فناوری نزدیک کرد و استفاده از کیف پول مگ سیف برای نگهداری کارت مناسب می‌باشد. ماندگاری آهنربا و دیگر معایب مگ سیف به علت استفاده جدید و تازه آن در گوشی‌ها، مشخص نیست.

چه آیفون‌هایی از مگ سیف پشتیبانی می‌کنند؟

فناوری مگ سیف

در مورد گوشی‌های آیفون، می‌توان گفت آیفون‌های 8 به بعد از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. اما تنها از آیفون 12 به بعد سرعت آن مناسب و مطلوب است. به عبارت دیگر در صورتی که از مگ سیف در گوشی‌های آیفون 12 به قبل استفاده کنید سرعت شارژ گوشیتان 7 وات می‌باشد. این کار با توجه به سرعت پایین شارژ توصیه نمی‌شود. 

آیا مگ سیف تنها برای گوشی‌های اپل است؟

توجه کنید که فناوری مگ سیف توسط کمپانی اپل تولید شده است. اما دیگر برندها و کمپانی‌ها نیز می‌توانند از این فناوری برای گوشی‌های خود استفاده کنند.

نکاتی درباره مگ سیف

  • هنگامی که کیف پول چرمی این فناوری را استفاده می‌کنید، گوشی خود را شارژ نکنید.
  • کارت‌های اعتباری و امنیتی خود را به صورت مستقیم مقابل آهنربای مگ سیف قرار ندهید.
  • برای تمیز کردن آهنرباهای این فناوری از یک دستمال بدون پرز استفاده کنید. توجه کنید که برای تمیز کردن از هیچگونه مواد پاک کننده استفاده ننمائید.
  • مگ سیف را در کنار ابزار پزشکی نگهداری نکنید.

جمع‌بندی

مگ سیف یک فناوری نوپا و تازه می‌باشد. معایب و مزایا این فناوری هنوز بطور دقیق مشخص نیست. شما بایدبا توجه به لوازم جانبی و کاربردهای این فناوری میزان علاقه خود به آن را بسنجید. اینکه استفاده از این فناوری با توجه به قیمت آن به صرفه و مناسب است یا نه؟ بستگی به الویت و نیازهای شما دارد. در صورتیکه شما از این فناوری استفاده کرده‌اید، می‌توانید نظرات خود را در خصوص آن با مجموعه 123 خرید در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!