خاموش کردن تصحیح خودکار

خاموش کردن تصحیح خودکار در کیبورد انواع گوشی موبایل 

استفاده با گوشی ابعاد مختلفی دارد و حین کار با آن شما در برنامه‌های مختلف و اینترنت مطالبی را با کیبورد گوشی تایپ می‌کنید. کیبوردها عموماً در گوشی‌های اندروید و ios هوشمند هستند و این هوشمندی گاهاً مورد پسند برخی از کاربران نیست. حتما برایتان پیش آمده که مشغول تایپ متنی در کیبورد گوشیتان باشید و بعضی کلمات برای لغت نامه کیبوردتان نا آشنا باشد و به صورت خودکار آن را تصحیح نماید. این ویژگی به اصطلاح تصحیح خودکار نام دارد و با توجه به اینکه اکثرا از کلمات عامیانه و گاهاً اصطلاحات مختص خود استفاده می‌کنید، مورد پسند بسیاری نیست. این تصحیح خودکار را می‌توان نپذیرفت و همچنین می‌توان به طور کلی آن را خاموش کرد. پس از اینکه شما به ناخوشایند بودن این ویژگی برای خودتان آگاه شدید خاموش کردن تصحیح خودکار یک مسئله مهم تلقی می‌شود. 

خاموش کردن تصحیح خودکار بسیار ساده است. ما در زیر به بررسی مراحل خاموش کردن تصحیح خودکار در گوشی‌های اندروید و آیفون شما می‌پردازیم.

مراحل خاموش کردن تصحیح خودکار در آیفون یا آیپد

اگر هنگام تایپ در کیبورد آیفون یا آیپد خود کلمات به صورت هوشمند تغییر پیدا می‌کنند و ویرایش می‌شوند از طریق مراحل زیر می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید.

  1. وارد تنظیمات iphone یا ipad خود شوید.
  2. صفحه (General) عمومی را باز کنید.
  3. در صفحه General گزینه Keyboard را بزنید.
  4. سپس گزینه Auto-Correction را غیرفعال نمائید.

با انجام مراحل فوق کلمات در کیبورد شما به کلمه دیگری تغییر پیدا نمی‌کنند. به عبارت دیگر با این کار کلماتی خارج از لغت نامه کیبوردتان به کلمات و اسامی دیگر تبدیل نمی‌شوند. به جای این تغییر، کیبورد کلمات ناشناخته را به عنوان غلط املایی علامت‌گذاری می‌کند و یک کلمه را پیشنهاد می‌دهد. (توجه کنید که این ویژگی کلمات جایگزین را تغییر نمی‌دهد و تنها در حد پیشنهاد باقی می‌مانند.) اگر شما اشتباه کرده باشید با ضربه بر روی کلمه اشتباه، کیبورد لیستی از کلمه‌های پیشنهادی را به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با لمس کلمه درست املای صحیح آن را جایگزین کنید. اگر شما استفاده از خطوط قرمز زیر کلمات اشتباه را نیز نمی‌پسندید می‌توانید در همان قسمت بالا گزینه Check Spelling را خاموش کنید.

بروز کردن لغت نامه کیبورد به جای غیر فعال کردن تصحیح خودکار

خاموش کردن تصحیح خودکار

اگر شما حس می‌کنید که ویژگی تصحیح خودکار و بررسی املا برایتان مناسب است و نمی‌خواهید آن را غیرفعال کنید یک راه برای کنترل و استفاده بهتر از این ویژگی وجود دارد. شما می‌توانید کلماتی را که خودتان اصطلاحاً به کار می‌برید و یا مختص به گویش خودتان است به لغت نامه صفحه کلید اضافه کنید. برای این کار وارد تنظیمات صفحه کلید شوید و سپس روی گزینه Text Replacement کلیک کنید. بعد از وارد شدن به این صفحه روی علامت + ضربه بزنید و کلمه‌ای که قصد اضافه نمودن آن به لغت نامه را دارید در کادر مورد نظر وارد نمائید.  با انجام مراحل فوق دیگر کلمه مورد نظر نادرست شناخته نمی‌شود. با استفاده از این روش در حقیقت شما بدون غیرفعال کردن تصحیح خودکار می‌توانید کلمه مورد نظر که خارج از لغت نامه بود را استفاده کنید.

غیر فعال کردن تصحیح خودکار در اندروید

گوشی‌های اندرویدی با برندهای متنوع زیاد و نسخه‌های متفاوت در بازار وجود دارند که کیبورد هر کدام نیز مختص به خودش است. این کیبوردها تفاوت زیادی ندارند و شما با انجام مراحل زیر در اکثر آن‌ها قادر به خاموش کردن تصحیح خودکار هستید.

  1. ابتدا به تنظیمات گوشی یا تبلت اندروید خود بروید.
  2. در تنظیمات وارد صفحه Language & input (زبان ورودی) شوید.
  3. سپس وارد Keyboard & Input method شوید. سپس اسم کیبوردی که استفاده می‌کنید را مشاهده می‌کنید که باید وارد صفحه آن کیبورد شوید. (اسم کیبورد با توجه به گوشی شما متفاوت است)
  4. روی نام کیبورد کلیک کنید تا وارد تنظیمات آن شوید.
  5. وارد قسمت Text Correction یا predictive Text بشوید.
  6. گزینه Auto-Correction را در این بخش خاموش نمائید.

خاموش کردن تصحیح خودکار

پس از انجام کامل مراحل فوق شما تصحیح خودکار را در گوشیتان غیرفعال کردید و دیگر این ویژگی به عنوان یک عامل مزاحم در کیبوردتان استفاده نمی‌شود.

کلام آخر

همه ما تا کنون برای یکبار با ویژگی تصحیح خودکار کیبورد گوشی‌ موبایل هوشمندمان به مشکل برخوردیم. این سیستم یک ویژگی کاربردی اما گاهاً دردسر ساز است که مورد پسند بسیاری از افراد نیست. در این مقاله ما مراحل خاموش کردن تصحیح خودکار را برای هر دو نوع سیستم عامل اندروید و ios شرح دادیم. بهترین راه برای راحت شدن از این ویژگی خاموش کردن آن یا گسترش لغت نامه کیبورد است که بالا به توضیح آن‌ها پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!