ردیاب اپل ایرتگ

ردیاب اپل ایرتگ

اپل همیشه یکی از پرطرفدارترین محصولات موجود در بازار می‌باشد. بعد از گوشی‌های اپل، لوازم جانبی دیگری که این کمپانی تولید می‌کند نیز نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی ردیاب اپل ایرتگ می‌باشد. ردیاب اپل ایرتگ یک ردیاب هوشمند محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی ردیاب اپل ایرتگ می‌پردازیم و با ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

ردیاب اپل ایرتگ چیست؟

احتمالاً اولین چیزی که با شنیدن نام این محصول به ذهن شما خطور می‌کند این است که ردیاب اپل ایربگ چیست؟ این وسیله یک ابزار ساده برای ردیابی دستگاه و وسایل گوناگونیست که شما ممکن است گم کنید. شما می‌توانید ایرتگ را به هر وسیله‌ای که دوست دارید متصل کنید و وسایل گم شده خود را پیدا کنید. این وسیله تنها برای اشخاصی که آیپد یا گوشی‌های اپل دارند قابل استفاده است. 

اپل ایرتگ با چه دستگاه‌هایی سازگاری دارد؟

ردیاب اپل ایرتگ

اگر گوشی و یا آیپد شما از محصولات اپل باشد، می‌توانید از این وسیله استفاده کنید. برای استفاده از Apple Air Tag باید شما برنامه Find my app را نصب کنید تا به طور دقیق موقعیت مکانی محصول را نمایش دهد. البته توجه کنید که گوشی و یا آپید شما باید از IOS نسخه 14.5 یا بالاتر از آن برخوردار باشد تا بتوانید از این محصول استفاده کنید. برای رفع این مشکل اپل برخی قابلیت‌ها و سازگاری با ایرتگ را با پرداخت هزینه منصفانه  برای آیفون‌های نسل S6 و SE در نظر گرفته است. اگر به طور کلی بخواهم بگوئیم برای سازگاری کامل و اطلاع از محل دقیق باید آیفون 11 به بعد را داشته باشید.

چگونگی کار با ردیاب اپل ایرتگ

ردیاب اپل ایرتگ

برای راه‌اندازی و کار با این محصول ابتدا باید آن را فعال کنید سپس نزدیک گوشی یا آیپد خود بگذارید. با این کار گوشی شما قادر به شناسایی و پیدا کردن Apple Air Tag می‌شود. اپل ایرتگ در  اپل آیدی گوشی شما ثبت می‌شود و شما می‌توانید آن را نام‌گذاری و به اصطلاح شخصی‌سازی کنید. پس از اتصال این محصول به دستگاه شما، حال وقت چسباندن آن به وسیله‌ای مانند سوئیچ، کیف پول و … است که قصد ردیابی آن را دارید.

در هنگامی که شما وسیله‌ای متصل به ایرتگ را گم می‌کند تنها کافیست برنامه Find my را روی گوشی خود باز کرده و محل دقیق آن را بفهمید. همچنین می‌توان انتخاب کرد تا اپل ایرتگ با ایجاد صدای بوق راحت‌تر پیدا شود.

میزان دقت ایرتگ‌ها چقدر است؟

ردیاب اپل ایرتگ

این ایرتگ‌های اپل از فناوری فوق پهنای باند Tile برخوردارند که موقعیت داخلی خوبی را گزارش می‌دهد. از طرف دیگر نیز وجود تراشه قوی U1 در گوشی‌های جدید اپل و این ایرتگ‌ها باعث می‌شود پهنای بیشتری را با استفاده از بلوتوث ردیابی کند. در حقیقت این Apple Air Tagها عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر ردیاب‌های بلوتوثی دارند.

آیا امکان استفاده همزمان دو نفر از یک ایرتگ وجود دارد؟

اگر شما این Apple Air Tag را برای مدتی به شخص دیگر بدهید می‌توانید موقتاً هشدار ایمنی آن را غیرفعال کنید. در غیر این صورت هیچ راه دیگری برای اینکه شخص دیگری هم بتواند ایرتگ شما را ردیابی کند وجود ندارد. یعنی، فرد دیگری نمی‌تواند ایرتگ متصل به اپل آیدی شما را ردیابی کند و این قابلیت تنها برای شما در برنامه Find My وجود دارد. 

قیمت اپل ایرتگ

قیمت اپل ایرتگ‌ امروزه در سایت خود این کمپانی حدود 29 دلار ارزیابی می‌شود. البته باید توجه کنید که ممکن است این قیمت در ایران با افزایش همراه باشد. برای مشاهده قیمت و دیگر مدل‌های اپل ایرتگ‌ها اینجا کلیک کنید.

اپل ایرتگ در ایران

ردیاب اپل ایرتگ

Apple Air Tag در ایران کارایی دارد اما از ردیابی دقیق آن نمی‌توان استفاده کرد. این عدم ردیابی دقیق به این علت است که تراشه U1 و برنامه Find My در ایران عملکرد دقیقی ندارد. با این حال می‌توان با فعال نمودن صدای ایرتگ وسایل نزدیک خود را با استفاده از صدا در ایران ردیابی نمود.

ردیابی ایرتگ چه سازگاری با اندروید دارد؟

اپل، در سال 2021 برای کاربران اندروید خود برنامه Tracker Detect را در گوگل پلی منتشر نمود. با استفاده از این برنامه کاربران اندرویدی می‌توانند از وجود Apple Air Tag برای ردیابی در نزدیکی خودشان مطلع شوند. با این برنامه می‌توان با استفاده از فعال نمودن پخش صدای ایرتگ، آن را پیدا کرد و از نحوه غیرفعال کردن این ردیاب خبردار شد.

برخی نکات دیگر

ردیاب اپل ایرتگ

  • اگر شما Apple Air Tag را به یک گوشی متصل کنید، دیگر قادر به اتصال آن به اپل آیدی جدید نیستید. برای اینکار باید اپل آیدی را تنها از طریق برنامه پاک کنید تابه گوشی دیگری متصل گردد.
  • اپل ایرتگ با رمزگذاری پایانه به پایانه خود و رمزهای تصادفی ، اطلاعات شخصی شما را هیچ‌گاه به اشتراک نمی‌گذارد.
  • وزن این محصول بسیار کم و حدود 11 گرم است.
  • از دیگر ویژگی‌های اپل ایرتگ پشتیبانی از استاندارد IP67 و ضد آب بودن آن است.
  • امکان اتصال این محصول از طریق SIRI نیز وجود دارد.
  • شکل ظاهری این ایرتگ‌ها دایره‌ای می‌باشد.
  • اگر وسیله‌ای که به آن ایرتگ را متصل کردید اصطلاحاً از فاصله امن خارج شود، برای فرد اعلان ارسال می‌گردد.
  • در برنامه Find my شما می‌توانید لوکیشن‌های ایمن تعیین کنید که هنگام قرارگیری در آن لوکیشن برا شما پیامی ارسال نگردد.
  • اپل یرتگ‌ها با برخورداری از تراشه u1 یکی از دقیق‌ترین ردیاب‌ها هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله ما سعی‌ کردیم تا بهترین مطالبی که درباره Apple Air Tag برای شما کارایی دارد عنوان کنیم. اپل ایربگ یکی از لوازم جانبی اپل برای کمک به کاربران می‌باشد. این محصول که برای ردیابی وسایل گمشده مناسب است قطعا طرفداران خاص خود را دارد. اگر شما درباره این محصول اطلاعات و یا تجربه‌ای دارید می‌توانید آن را با مجموعه 123 خرید در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!