تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ و اهمیت استفاده از شارژر اصلی

در ایم مقاله می‌خواهیم به تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ بپردازیم.همانطور که می‌دانید؛اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعه‌ای که در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد، باتری می‌باشد و محافظت از آن بسیار حائز اهمیت است. حفظ سلامت باتری که یک قطعه مصرفی می‌باشد به عوامل زیادی بستگی دارد. نخستین و مهم‌ترین کاری که می‌توان در این راه انجام داد به کارگیری از شارژر اصلی سامسونگ می‌باشد.کمپانی سامسونگ برای گوشی‌ها و شارژرهای تولید شده خود جریان ولتاژ کاملأ ثابتی را تعیین کرده این کار باعث شده تا کاربر قادر باشد از آن محصول بدون مشکل در مدت زمان طولانی استفاده کند.

شارژر اصلی؛ با ثابت نگه داشتن جریان ولتاژ در منطقه تعیین شده توسط کمپانی یا تولید کننده، مانع از آسیب دیدن گوشی می‌شود. شارژرهای تقلبی سامسونگ؛کارایی معمول باتری را به ویژه در گوشی‌های نسل پیشین تحت تاثیر قرار می‌دهد. با گذشت زمان سبب از بین رفتن باتری و گوشی می‌شود. شارژرهای تقلبی؛ قادر به ثابت نگه داشتن جریان ولتاژ نیستند. در برخی مواقع با ایجاد نوساناتی در جریان برق سبب بالارفتن حرارت در گوشی‌های موبایل سامسونگ می‌شود و به باتری آسیب جدی وارد می‌شود.

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

 شارژر اصلی و فیک سامسونگ و فرق میان شارژر تقلبی با اصلی

اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازم جانبی در گوشی‌های موبایل، شارژر می‌باشد. با نبود آن به طور قطع می‌توان گفت که گوشی موبایل فاقد ارزش است. به علت اینکه منبع تغذیه گوشی از طریق شارژر، شارژ می‌شود. به همین خاطر نقش بسیار مهمی دارند و باید هنگام خریداری کردن آن دقت زیادی کنید. شایان ذکر است که میزان ولتاژ شارژر گوشی توسط باتری گوشی مشخص خواهد شد. هنگامیکه میزان ولتاژ ورودی به گوشی تغییر کند نخستین قطعه‌ای که در آن آسیب می‌بیند باتری می‌باشد. و با گذشت زمان به احتما زیاد گوشی و سخت‌افزار گوشی نیز آسیب‌های جدی می‌بیند. و همه‌ی این مشکلات به خاطر استفاده از شارژر تقلبی است.از این جهت هنگام خرید شارژر باید دقت زیادی کنید تا به گوشی و باتری آسیبی وارد نشود.

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ  و 10 روش برای آن

فروشگاه‌آنلاین‌123‌خرید در این بخش قصد دارد 10 راه حل برای تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ را به شما عزیزان پیشنهاد دهد تا در هنگام خرید شارژر گرفتار افراد سوجو نشوید.

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

کیفیت ظاهری شارژر

به طور قطع برای شما هم این اتفاق افتاده تا از بد بدون کیفیت ظاهری و فیک بودن یک محصول دچار شک و ترید شده باشید. روشن است شارژرهای تقلبی با دستگاه‌های درجه دو تولید می‌شوند. و دقت زیادی هم در ساخت این محصولات نمی‌شود. هنگامیکه دارید کابل شارژر را خریداری می‌کنید با اندکی دقت به ظاهر کابل شارژر قادر خواهید بود در صورت فیک بود متوجه نقصی‌هایی برروی محصول شوید. به طور معمول برروی شارژرهای فیک  نشانه‌هائی وجود دارد که این شارژر فیک است. مانند؛ نامتقارن بودن شکل ظاهری، بیرون‌زدگی‌ها، نامنظمی، کجی‌ها و ناصافی‌ها با کمی دقت به این نشانه‌های می‌توانید تشخیص دهید که این شارژر فیک می‌باشد.شارژرهای اصلی و اورجینال از کیفیت بالا و روکشی مات و یکنواخت برخوردار می‌باشند. در مقابل شارژرهای فیک و تقلبی دارای روکشی براق هستند.

  وزن شارژر

وزن شارژر یکی دیگر از راه‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ می‌باشد. در تولید شارژرهای تقلبی از مواد اولیه درجه دو استفاده می‌کنند.مواد اولیه استفاده شده پلاستیکی می‌باشند. که از تراکم ساخت بالایی برخوردار نیستند و به اصطلاح پوک می‌باشند.هنگامیکه محصول را در دست می‌گیرید به طور حتم متوجه وزن کمتر از حد معمول این محصول می‌شوید.

  بخش کانکتور شارژر

خصوصیات کانکتورهای شارژر یا همان قسمت درونی کابل که داخل گوشی جای می‌گیرد را تصور کنید.دقت کنید که برروی کانکتور شارژر اصلی سامسونگ فقط دو دندانه قابل مشاهده است. که به طور معمول دارای فاصله کمی از  یکدیگر هستند.شارژرهای تقلبی دندانه‌های با ظرافت کمتر و یا تعداد بیشتری تولید می‌شوند. به خاطر داشته باشید که همین دندانه‌های کوچک نقش بسیار پررنگ و مهمی در شارژ کردن گوشی هوشمند شما را دارد. کوچک‌ترین ایراد در تولید آن‌ها سبب می‌شود کانکتورها به درستی در محل خود قرار نگیرند و شارژ شدن گوشی مدت زمان طولانی‌تری داشته باشد.

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

 سایز رابط شارژر

کمپانی بزرگ سامسونگ برای طراحی شارژرهای خود به کوچک‌ترین جزئیات و خصوصیات دقت زیادی می‌کند. شارژرهای اصلی و اورجینال سامسونگ با رابط‌های USB کوتاهی تولید می‌شود تا کمتر دچار شکستگی شوند. در تولید شارژرهای فیک و تقلبی به این نکته دقت نمی‌شود و این محصولات دارای رابط‌های بلندتری هستند. همچنین برروی رابط‌های اصلی یک فرورفتگی وجود دارد. که در شارژرهای فیک این فرورفتگی را نادیده می‌گیرند و آن را حذف می‌کنند.

 توجه به کشور ساخت شارژر

شارژرهای اصلی سامسونگ ساخت کشورهای چین و ویتنام هستند. اگر برروی بدنه‌ی شارژر made in china یا VIETNAM حک شده باشد، نشان از اصل بودن شارژر است .زیرا تمامی گوشی‌های سامسونگ در کشورهای چین و ویتنام به طور مشارکتی تولید می‌شوند. به همین خاطر هم لوازم جانبی گوشی‌های سامسونگ نیز در این دو کشور تولید می‌شوند.

    تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ با علامت UL

یکی دیگر از راه‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ نماد UL می‌باشد. که در کنار مشخصات آداپتور قادر به مشاهده آن هستید. این نماد در بخش پایینی سمت چپ شارژر درون یک دایره جای گرفته است. نمادUL  مخفف کلمه Underwriters Laboratories  می‌باشد. این علامت، گواهینامه صادر شده از یک سازمان بین‌المللی را داراست. نداشتن این نماد برروی محصول شما نشان از فیک بودن آن نمی‌باشد. البته اگر شارژر شما از علامت UL برخوردار نیست، به شما توصیه می‌کنیم از آن استفاده نکنید. نماد A+ نیز از دیگر مشخصاتی می‌باشد که فقط برروی شارژرهای فیک وجود دارد.

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ توجه به کیفیت چاپ‌ها

برروری رابط‌های اصلی شارژرهای سامسونگ علامت USB با لیزر و به رنگ خاکستری روشن قابل مشاهده است. به علاوه؛ اطلاعات نوشته شده برروی آداپتور شارژر نیز از کیفیت بالا و بی‌نظیری بهره برده‌اند. این اطلاعات با جوهرهای برجسته و ویژه‌ای حک می‌شوند. که در مقابل حرارت مقاوم می‌باشند و هیچ پخشی رنگی ندارد. ولی برروی شارژرهای فیک نماد‌ها و علامت‌ها بزرگ‌تر حالت عادی می‌باشند. با اندکی دقت متوجه می‌شوید که نوشته‌های حک شده برروی آداپتور مسطح و یا چسبی است.

توجه به محل اطلاعات شارژر

محل نوشته‌های آداپتور یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن دقت کنید.اگر این نوشته‌ها و اطلاعات در سمت پلاگین یا در کنار دوشاخه باشد، شارژر شما فیک می‌باشد.البته شایان ذکر است در بعضی از شارژرهای سامسونگ نیز اطلاعات شارژر در سمتی نوشته می‌شود که در آن سمت پورت USB قرار گرفته است.

اتصال شارژر به گوشی خود

از دیگر راه‌های تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ این است زمانیکه شارژر را به گوشی متصل کردید،پاپ آپ برروی صفحه نمایش گوشی شما قابل مشاهده باشد.شارژرهای فیک در هنگام اتصال به گوشی با پاپ آپ همراه نمی‌باشد. فقط یک علامت کوچک در کنار باتری مشاهده می‌شود.

 استفاده از شارژر

شارژرهای فیک در مدت زمان طولانی قادر به پر کردن ظرفیت باتری گوشی سامسونگ می‌باشد. و در هنگام شارژ شما متوجه گرم شدن بیش از اندازه آن می‌شوید.

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

 شارژر اصلی و فیک سامسونگ و اثرات مخرب شارژر تقلبی برروی گوشی

هنگامیکه باتری که قلب گوشی می‌باشد. اگر به درستی شارژ نشود انرژی آن به سرعت تخلیه خواهد شد. و در طی روز مجبور هستید چندین بار گوشی موبایل خود را به شارژ بزنید. ولی با استفاده از شارژرهای اصلی یک یا دو بار در طول روز می‌توانید گوشی موبایل خود را شارژ کنید.استفاده از شارژرهای تقلبی سامسونگ احتمال دارد گوشی موبایل شما را خیلی کندتر شارژ کند.

  تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

نتیجه‌گیری تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ

در اینجا به نحوه تشخیص شارژر اصلی و فیک سامسونگ پرداختیم.اما بهترین و آسان‌ترین اره برای خرید یک شارژر اورجینال خرید از یک فروشگاه مطمئن می‌باشد. که در مرحله اول گارانتی و مهلت تست برای بازگشت کالا را داشته باشد. بهترین گزینه برای تشخیص لوازم جانبی اصلی و فیک استفاده کردن از آن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!